Έβρος

Αγιασμός και έναρξη δρομολογίων στο «Ζέφυρος» και συνέντευξη – «ποταμός» από Μανούση

Σε μία χειμαρρώδη συνέντευξη τύπου, που διήρκησε πάνω από μία ώρα, προχώρησε χθες το μεσημέρι από την Αλεξανδρούπολη ο εφοπλιστής Φώτης Μανούσης, της SaosFerries. Λίγες ώρες πριν είχε φτάσει στο λιμάνι της πρωτεύουσας του Έβρου το ταχύπλοο «Ζέφυρος», το οποίο εκτέλεσε το πρώτο του δρομολόγιο.

Ο κ. Μανούσης ενοχλημένος από όσα του έχουν καταλογιστεί, όπως είπε, το τελευταίο διάστημα, αναφορικά με την αρχική μη αδειοδότηση του ταχύπλοου της CSFerries, το οποίο, τελικά, έλαβε χθες άδεια και ξεκινά δρομολόγια από σήμερα, μίλησε για όλους και για όλα.

Για πολιτικά πρόσωπα που έχουν στραφεί εναντίον του, κατονομάζοντας συγκεκριμένα τη βουλευτή Έβρου του ΣΥΡΙΖΑ Νατάσα Γκαρά, από 4-5 άτομα στο νησί που διχάζουν τον κόσμο γιατί θέλουν να γίνουν δήμαρχοι, ενώ έριξε και μία ‘βόμβα’, για τον βασικό, όπως είπε, μέτοχο της CSFerries, για τον οποίο ισχυρίστηκε ότι το 2005 καταδικάστηκε για σοβαρό ποινικό αδίκημα.

Χθες έγινε ο αγιασμός του Ζέφυρος το οποίο ξεκίνησε και δρομολόγια

Εναρξη δρομολογίων

Χθες ήταν η πρώτη μέρα δρομολογίων του Ζέφυρος που θα συνδέει σε ,μια ώρα περιπου την Αλεξανδρούπολη με τη Σαμοθράκη και αντίστροφα. Το εν λόγω ταχύπλοο σκάφος έχει μήκος 25 μέτρα, πλάτος 7 μέτρα, φέρουν τρεις μηχανές Volvo (3 x 1050hp), αναπτύσσουν μέγιστη και υπηρεσιακή ταχύτητα 32 και 29 κόμβων αντίστοιχα, ενώ η μεταφορική δυνατότητά τους ανέρχεται σε 120 επιβάτες (έκαστο) πέραν του πληρώματός τους.

Τα δρομολόγια του Ζέφυρος:

ΑΠΟ 26/07/2017 ΕΩΣ 3/09/2017

Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη
∆ευτέρα 08.00, 15.00 / Τρίτη 10.00, 15.00 / Τετάρτη 08.00, 15.00 / Πέµπτη 08.00, 14.30 / Παρασκευή 08.00, 15.00 / Σάββατο 08.00, 15.00 / Κυριακή 08.00, 15.00

Σαμοθράκη – Αλεξανδρούπολη
∆ευτέρα 12.00 / Τρίτη 08.00, 12.00, 17.00 / Τετάρτη 12.00, 18.00 / Πέµπτη 11.00, 18.00 / Παρασκευή 10.00, 18.00 / Σάββατο 10.00, 18.00 / Κυριακή 12.00, 18.00

Για τη CSFerries και τη νομοθεσία

Όπως σημείωσε ο κ, Μανουσης στη συν. τύπου, η «άλλη εταιρεία», εννοώντας τη CS Ferries, που υποστηρίζεται από πολιτικά πρόσωπα και φιλόδοξους ανθρώπους, κατηγόρησε την εταιρεία SAOS ότι με δικές της ενέργειες προκλήθηκε η αρχική και αναιρεθείσα στη συνέχεια μη αδειοδότηση του πλοίου της «Σαμοθράκη 1». Ο κ. Μανούσης παρέθεσε τα βασικά βήματα που ορίζει ο νομοθέτης, προκειμένου ένα πλοίο να αδειοδοτηθεί για την εκτέλεση δρομολογίων. Όπως τόνισε, δεν μπορεί ένα πλοίο να μπει εκτάκτως σε μία γραμμή, μόνο για 2-3 μήνες. Θα πρέπει να υπάρχει σοβαρή αιτία για να γίνει αυτό, όπως για παράδειγμα η ύπαρξη βλάβης σε κάποιο άλλο πλοίο που ήδη ήταν στην εκάστοτε γραμμή.

Παράλληλα, όπως κατήγγειλε, η CSFerries,παρέκαμψε το αρμόδιο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών -σχολιάζοντας μάλιστα «ας είναι καλά η κυρία Γκαρά»- στο οποίο δεν απέστειλε αίτηση για την δρομολόγηση του πλοίου. «Εμείς πήγαμε πριν 3 μήνες στο ΣΑΣ και λάβαμε τη θετική του εισήγηση για το Ζέφυρος», σημείωσε ο κ. Μανούσης, διερωτηθείς παράλληλα πως είναι δυνατόν η εταιρεία του, που είναι στη γραμμή 12 μήνες το χρόνο, έχοντας τους περισσότερους μήνες πληρότητα μόλις 15%, να χάσει πολύτιμα έσοδα από μία άλλη εταιρεία που θέλει να έρθει μόλις για 2 μήνες και να πάρει όλη την κίνηση του καλοκαιριού. «Για αυτό ο νόμος το απαγορεύει και βάζει προϋποθέσεις για έκτακτη δρομολόγηση πλοίων.

Υπήρξαν κάποιοι φωστήρες οι οποίοι έκαναν λόγο για μείωση κίνησης στο 40% , την στιγμή που το λιμεναρχείο κάνει επίσημα λόγο για αύξηση», ανέφερε ο κ. Μανούσης, αφήνοντας αιχμές για όσους δεν φροντίζουν για βελτίωση των υποδομών και για δημιουργία ελκυστικών πακέτων για το νησί, ξεκαθαρίζοντας : «Εγώ καλωσόρισα την εταιρεία αυτή, όπως θα θυμάστε. Αυτός που δεν επέτρεψε τα δρομολόγια ήταν η νομοθεσία και το υπουργείο».

Όπως σημείωσε ο κ. Μανούσης, η εταιρεία του, όπως υποχρεούται από τη νομοθεσία, εφόσον της ζητήθηκε, διατύπωσε γραπτώς τις απόψεις της για τη δρομολόγηση του Σαμοθράκη 1, παραθέτοντας επιπλέον τα στοιχεία της κίνησης, στη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη, τα οποία έχουν ως πηγή το λιμεναρχείο. Η πληρότητα του ΣΑΟΣ ΙΙ που εκτελεί το δρομολόγιο φτάνει το πολύ ως το 40%, ένα χαμηλό ποσοστό, από το οποίο προφανώς κρίθηκε ότι δεν προκύπτει ανάγκη για δρομολόγηση κι άλλου πλοίου.

Παράλληλα, υποστήριξε ότι στο μετοχικό σχήμα της άλλης εταιρείας, με ποσοστό πάνω από 90%, συμμετέχει πρόσωπο το οποίο είχε καταδικαστεί για σοβαρό ποινικό αδίκημα, έχοντας μάλιστα εκτίσει σχετική ποινή. «Ποιοι είναι αυτοί που θέλουν να φέρουν τέτοιους ανθρώπους στο νησί; Η κα Γκαρά προφανώς και δεν υποστηρίζει την έλευση τέτοιων ανθρώπων στην περιοχή μας… Θέλω να ελπίζω ότι δεν είναι το ίδιο πρόσωπο, ότι υπάρχει λάθος πληροφόρηση..».

Για το Λαύριο και το ΣΑΟΝΗΣΟΣ

Ο ιδιοκτήτης της SAOS μιλώντας για τη γραμμή Σαμοθράκη-Λαύριο, έκανε λόγο για μία άκρως παθητική γραμμή, που «μας βάζει μέσα με τα τσαρούχια», αν και το τελευταίο διάστημα, υπάρχει μία μικρή αύξηση των επιβατών, τονίζοντας ότι πήρε την απόφαση να αναλάβει το δρομολόγιο, επειδή το ζητούσαν οι τοπικοί φορείς. Σημείωσε μάλιστα πως την επόμενη χρονιά δεν θα δηλώσει συμμετοχή για τη συγκεκριμένη γραμμή, ελπίζοντας ότι θα την αναλάβει κάποιος άλλος.

Για το ΣΑΟΝΗΣΟΣ που θα αντικαθιστούσε το ΣΑΟΣ ΙΙ κάθε Τρίτη και Τετάρτη που βρίσκεται στην γραμμή για Λαύριο αλλά που ακόμη δεν είναι έτοιμο για δρομολόγια, είπε ότι παρά την άσκηση πιέσεων και τη βοήθεια που ζήτησε προ μηνών από τους τοπικούς βουλευτές προκειμένου να ολοκληρωθούν άμεσα οι διαδικασίες και επιθεωρήσεις, δεν έλαβε καμία ανταπόκριση. «Θα μπορούσε από τις αρχές του χρόνου να είναι έτοιμο», τόνισε ενώ όπως είπε, η μεταποίηση του ΣΑΟΝΗΣΟΣ κόστισε 3 εκ ευρώ, έχουν γίνει τα περισσότερα από όσα προβλέπονται, χωρίς ωστόσο να μπορεί να πει με βεβαιότητα πότε ακριβώς θα είναι σε θέση να εκτελεί τα δρομολόγια του ΣΑΟΣ για τη Σαμοθράκη.

Ο κ.Μανούσης σημείωσε πως κατά την άποψή του το νησί χρειάζεται ένα δεύτερο οχηματαγωγό πλοίο, ώστε να μπορεί σε περίπτωση βλάβης του ΣΑΟΣ ΙΙ να εξυπηρετεί οχήματα, φορτία με προμήθειες, ακόμη και τα απορρίμματα, κάτι που όπως είπε αναγκάζεται να κάνει, αν και είναι παράνομο. «Σε μία τέτοια περίπτωση, κανένα ταχύπλοο δεν μπορεί να δώσει λύση στο πρόβλημα του νησιού», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Μπορεί και να φύγω»

«Αν θέλουν κάποιοι να φύγω από το νησί και τη γραμμή, να μας το πουν. Όμως, δεν θα αφήσω το νησί χωρίς συγκοινωνία το καλοκαίρι», ανέφερε ο κ. Μανούσης, αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο είτε αποχώρησης της εταιρείας από το νησί, είτε κάποιων αναγκαστικών περικοπών δρομολογίων, σε περίπτωση που υποστεί η εταιρεία μείωση εσόδων, από τις «αρπαχτές», όπως είπε, κάποιων.

«Προσδοκούμε το καλοκαίρι κάποια αύξηση στα έσοδά μας, προκειμένου να μπορούμε να καλύψουμε τα έξοδά μας ειδικά το χειμώνα που μεταφέρουμε ψαροκασέλες και ελάχιστους επιβάτες. Αν δεν μπορέσουμε να καλύψουμε τα έξοδά μας, τα οποία είναι ανελαστικά, θα αναγκαστούμε να προχωρήσουμε ίσως σε περικοπές δρομολογίων, ίσως ακόμη και σε διακοπή εκτέλεσης δρομολογίων για 2 μήνες το χειμώνα, όπως άλλωστε μας δίνει το δικαίωμα η νομοθεσία, προκειμένου να γίνεται η συντήρηση του πλοίου, αν και εμείς, επί 10 χρόνια, δεν έχουμε λείψει ούτε μέρα από το νησί».

Για το αν θα μπορούσε ποτέ να καταστεί βιώσιμη μία ακτοπλοϊκή σύνδεση για το νησί, ο κ. Μανούσης σημείωσε πως θα πρέπει να γίνουν πολλά, από την αύξηση και βελτίωση υπηρεσιών και υποδομών μέχρι την προβολή του νησιού. «Είναι δυνατόν», διερωτήθηκε, «να υπάρχει θέμα με το νερό ή να αναγκάζομαι να μεταφέρω τα σκουπίδια δύο φορές τη βδομάδα με αποτέλεσμα να μυρίζει όλο το πλοίο; Και 20 καράβια να φέρω, ποιος θα έρθει στο νησί;».

Σχετικά με τον συντάκτη

Κική Ηπειρώτου

Κική Ηπειρώτου

Γράψτε ένα σχόλιο